Lolita torna a Barcelona amb Poncia, el fenomen teatral inspirat en l'obra de Lorca
- Escrito por La redacción
- Publicado en Cultura
Després de tres temporades amb totes les entrades venudes i gairebé 30.000 espectadors, Poncia torna al Teatre Goya del 2 al 27 de setembre.
Després d'un recorregut extraordinari i d'haver-se convertit en un dels fenòmens teatrals més destacats dels darrers anys, Lolita Flores torna al Teatre Goya amb Poncia, l'obra escrita i dirigida per Luis Luque a partir de La casa de Bernarda Alba de Federico García Lorca. L'espectacle es podrà veure del 2 al 27 de setembre i torna a Barcelona després d'haver exhaurit les entrades en les tres temporades anteriors, sumant gairebé 30.000 espectadors.
Estrenada a Barcelona en el marc del Festival Grec 2024, Poncia es va convertir en un gran èxit de públic i crítica gràcies a la intensa interpretació de Lolita Flores, qui dona veu al personatge de la criada de Bernarda Alba per explorar els silencis, les culpabilitats i les ferides que Lorca va deixar entreveure en el seu univers dramàtic.
Un crit a favor de la llibertat
A partir dels textos de Lorca, Luis Luque ha construit una obra que atorga protagonisme a una de les figures més emblemàtiques de La casa de Bernarda Alba, la criada Poncia. En aquesta obra en solitari Poncia reflexiona sobre la llibertat, la culpa, l'amor i la repressió, convertint-se en la veu dels personatges condemnats al silenci. Un personatge que Lolita va definir com "una dona que estima la llibertat, la justícia i el dret d'estimar lliurement".
La crítica ha estat unànime al destacar tant la feina de Lque en l'adaptació i la direcció així com la força interpretativa de Lolita Flores, qualificant aquest treball com un dels moments culminants de la seva trajectòria teatral.
“Per a mi Poncia és reivindicar a les meves àvies, a la gent que he conegut, a amics dels meus pares que han viscut en un silenci absolut, una reivindicació al fet que als fills cal parlar-los, donar-los amor...” Lolita Flores.
Un paper carregat d'emoció personal
Més enllà del seu valor teatral, Poncia té una profunda càrrega sentimental per a Lolita Flores. Tant ella com el director Luis Luque han explicat en diverses ocasions que el muntatge tanca d'alguna manera un cercle familiar, i és que Lola Flores va estar a punt de protagonitzar una versió teatral de La casa de Bernarda Alba en un projecte que finalment no es va materialitzar, i Poncia és una manera d'assumir aquest llegat emocional des de l'escenari.
Apart, el retorn de Lolita Flores a Catalunya un cop més confirma l'excepcional connexió que s'ha establert entre el públic català i l'actriu, i és que l'actriu ha confessat sentir-se a casa seva quan és a Barcelona, el lloc d'origen del seu pare, i emocionar-se davant les llargues ovacions que rep funció rere funció.
Sinopsi
4a temporada consecutiva!
Dins d'una tempesta de boira, Poncia, la criada de Bernarda Alba, resa per la mort d'Adela. La casa s'ha sumit en una mar de silenci. Poncia parla sola i també amb elles, amb Bernarda Alba i les seves filles.
La Redacción recomienda
- Huellas en los fiordos (Hildur1), de Satu Rämö. Publicado por la editorial Salamandra
- L'Open Internacional de Sants – Ciutat de Barcelona bat rècord de participació amb 774 esportistes i 54 banderes
- Arqueología del Danubio: el descenso de las aguas revela más datos sobre su pasado romano
- Maruja Torres y Mujer en guerra
- «La Sombra del Nogal» se estrenará en cines este próximo miércoles 26 de agosto
Lo último de La redacción
- La pensión media del sistema de la Seguridad Social llega a 1.373,4 euros en agosto, un 4,6% más que hace un año
- Cinco acciones antes de final de año que pueden reducir la factura fiscal de pymes y autónomos
- Del móvil al efectivo: PaynoPain analiza cómo cambian los hábitos de pago de los españoles en vacaciones
- Fundación Randstad refuerza su apuesta por la formación e impulsa el acceso de las personas con discapacidad al empleo del futuro
- 5 claves para reducir gastos digitales en septiembre
