“Vull liderar, a tavés del diàleg, la reforma del finançament autonòmic”
- Escrito por La redacción
- Publicado en Edició Catalunya
(Tiempo de lectura: 2 - 3 minutos)
“Reivindico un Catalunya que no renuncia a res. Reivindico una Catalunya dins d’Espanya i Europa. Jo reivindico una Catalunya rica i plena”, ha afirmat aquest dimecres, a Barcelona, el candidat a la Presidència de la Generalitat del PSC, Salvador Illa, en el marc d’una trobada informativa virtual organitzada per Europa Press.
“Però per liderar aquest present immediat i el futur de Catalunya necessitem un pla, un rumb clar i un executiu que actuï amb determinació i que no deixi escapar més trens”, ha prosseguit.
“A més de les mesures urgents, immediates, centrades en la lluita contra la pandèmia i en treure el màxim partit possible dels fons europeus, les sis primeres mesures del meu govern seran:
- Posar en marxa tres grans acords transversals, que es materialitzaran mitjançant col·laboració público-privada i amb la participació activa dels ajuntaments: aliança per l’habitatge social assequible; aliança per l’alimentació saludable; aliança per la mobilitat
- Crearé un Comissionat per la Formació Professional que, depenent de Presidència, coordinarà els esforzos de les conselleries implicades perquè aquest tema deixi de ser una assignatura pendent. Per evitar l’eterna disputa entre Educació i Treball que paralitza la majoria de les accions en aquest tema.
- Quan prengui possessió, em dirigiré a tots els presidents de comunitats autònomes per abordar, conjuntament, la imminent reforma del model de finançament. Vull liderar, a través del diàleg entre totes les parts, la reforma del finançament autonòmic i recuperar la cooperació amb la resta de comunitats per construir un estat federal des de baix cap a dalt.
- Catalunya ha estat desapareguda de les institucions europees aquests anys. Revitalitzaré la presència de Catalunya a Brussel·les i en el fòrums internacionals com l’Euroregió i el Comitè de les Regions. I reimpulsaré l’Euroregió com una manera de cooperar amb els nostres veïns del nord, sud, est i oest. Ja n’hi ha prou d’oficines d’externalització propagandística del ‘procés’. Necessitem acció comercial i ens sobra propaganda.
- Construiré Catalunya també des de Madrid. Seré un visitant asidu de la Moncloa i dels ministeris per exigir i negociar, per debatre i acordar. Com sap tothom, he conegut a fons el funcionament de l’Amdministració General de l’Estat mentre he estat al capdavant del Ministeri de Sanitat.
- Sense ànim de revenja, posaré en marcha una auditoria que em permeti racionalitzar la despesa no productiva o supèrflua de la Generalitat de Catalunya i poder incrementar, així, les partides socials, especialment les beques menjador”.
Lo último de La redacción
- Igualdad reúne al comité de crisis después de un verano trágico para la violencia machista
- La Fiscalía de A Coruña pide hasta 25 años de cárcel por el crimen de Samuel Luiz por discriminación sexual
- Pere Aragonès apuesta por el referéndum en la negociación con el Estado y promete firmeza
- Elias Bendodo exige a Pedro Sánchez que aclare los “detalles técnicos” sobre la amnistía
- La ANC avisa ante “una amnistía trampa para blanquear” al Estado español y añade: “No queremos su perdón”